Synpunkter på samrådsunderlag gällande Laxsjödammen

Föreningen har besvarat ett samrådsunderlag gällande dammupprustning och anläggande av fiskväg vid Laxsjödammen. Här kan Du läsa svaret:
Synpunkter på samrådsunderlag

Ordförande Fredrik Karlsson säger så här om arbetet med svaret:

”Nu är vårt svar på samrådsunderlaget angående upprustning av laxsjödammen och anläggande av fiskväg inlämnat. Vilket flyt vi haft! Både Ljustorps Sockenförening, och framför allt Lögdö Wild SCA har också skrivit under på våra synpunkter och förslag. Toppen! Nu får vi se vad det hela mynnar ut i så småningom, vi har i alla fall gjort ett toppenjobb så långt och får hålla tummarna för att det fortsätter så”.

Även Murberget Länsmuseet Västernorrland har lämnat synpunkter gällande dammupprustning mm och deras skrivelse kan du läsa här!