Natursnokarna

Med natursnokarna välkomnar vi barn och deras vuxna ut i naturen. Vi gör en utflykt och lär oss om naturen genom att leka, upptäcka och undersöka. Kanske hitta en groda, titta ner i vattnet med vattenkikare, studera alla möjliga småkryp och smågrejor i skogen, hitta bra pinnar och kanske också någon spännande stubbe som vi kan se om något händer i.
Om vi har riktigt tur kanske vi också stöter på ett livs levande sagotroll med svans och allt, som älskar att, just det: läsa en saga i en skogsbacke i fåglarnas kvitter. Sedan kanske en fikastund med av deltagarna eget medhavt fika passar bra.
Med detta lär vi oss mer om naturen och kanske leder det till en större förståelse för vad den är och till att vi alla blir mer mer rädda om den.
Datum för sommarens natursnoksutflykter är ännu inte satta, men så snart de är spikade läggs information om datum, tider och geografiska platser ut här. En typisk utflykt görs helger under en för- eller eftermiddag, eller efter arbetstid en vardagseftermiddag. Räkna med ca två timmar, men deltagarna är med efter intresse och humör och åker hem när det passar var och en.

Väl mött och välkomna!