Nytt samarbete med Timrå Golfklubb!

Timrå Naturskyddsförening kontaktade Timrå Golfklubb och frågade om det kunde gå bra att sätta upp några fågelholkar ute längs golfbanan. Mycket bra idé tyckte Robert Martin, Course Manager hos klubben. Ann Fredbäck och Hasse Linell införskaffade ett antal holkar som skänkts till Naturskyddsföreningen och idag, 23 mars, var vi nere på golfen och satte upp holkarna längs golfbanan.

Golfklubben har också lovat ställa upp med lokal till årsmötet (24/4) och Robert Martin kommer och berättar om golfklubbens miljöarbete både lokalt och på riksplanet! Vi (TNF) har också tillfrågats om vi kan hjälpa till med inventeringar och tips/råd för att uppnå en så bra miljö som möjligt för de ytor som golfen tar i anspråk. Vidare planeras en dag efter sommaren där man kanske kan göra en gemensam insats, t ex med holkbygge för yngre som då skulle resultera i fler bon för våra bevingade vänner till nästa år!

Bild: Hasse Linell, holkuppsättare

Text o foto: Stig Carlsson