Naturskyddsföreningen i länet vill tipsa er om följande:

Skogsföredrag 30 november kl 18.30-19.30

Skogen spelar en viktig roll för klimatet – men på vilket sätt egentligen? Är biobränsle en klimatlösning eller ett klimatproblem? Vad är kopplingen mellan klimat och biologisk mångfald?
Välkommen till ett lärorikt webbinarium om den svenska skogen och det svenska skogsbruket! Naturskyddsföreningens expert Otto Bruun inleder med en föreläsning om dessa viktiga frågor. Du får ta del av fakta, verktyg för påverkan samt kopplingar till lokala erfarenheter och insatser inom Jämtland-Härjedalen och Västernorrland. Fältbiologerna visar också en trailer från den nya filmen “Om skogen” av Helion film.
Eventet är helt digitalt och gratis. Det passar både dig som kan mycket, lite eller inget. Ett tillfälle att mötas oavsett om du är intresserad av klimat, skog eller bara är lite nyfiken. Som deltagare behöver du inte prata och delta aktivt om du inte vill. Anmäl dig här så får du en länk dagen innan för att kunna ansluta dig:

Frågor? Mejla till mikaela.sundin@naturskyddsforeningen.se.