Naturskyddsföreningen gör skillnad!

Naturskyddsföreningen yttrade sig tidigare i år beträffande SCA:s planer på virkesterminal i Lögdö. Föreningen framförde kritik mot den tänkta placeringen ur flera aspekter. Glädjande nog har SCA tagit ett beslut att inte gå vidare med Lögdöterminalen utan i nuläget kommer verksamheten att fortsätta som idag vid Stavre.
Så här skriver SCA:
I slutet av 2016 och tidigare i år har skriftligt samråd hållits angående etablering av virkesterminaler i Lögdö och Stavre. Utifrån samrådsunderlagen har många betydelsefulla synpunkter erhållits. För närvarande finns inga planer på etablering av virkesterminaler på dessa fastigheter. I Stavre kommer verksamheten att bedrivas på samma sätt som idag med hantering av biobränsle. In- och uttransporter kommer att ske på befintlig väg.
Bolaget arbetar nu med en etablering av virkesterminal i en annan del av Timrå kommun.”