Sundsvallstidningsartikel: Den tredje tisdagsvandringen

Missne (Calla palustris) Fotograf: Kerstin Ågren

Tredje tisdagsvandring gick från Norrplants parkering ner till Indalsälven. Där gick vi på bro, spänger och trappor över små och stora rännor genom en trolsk grangammelskog. I rännorna växte den vackra kallaväxten Missne. Vidare under broarna till en liten grusväg och sedan upp på en hög nipkant längs den gamla älvfåran. Sedan kom vi in i en fin tallskog där vi fikade. Tillsammans fick vi njuta av en fantastisk natur och trevlig gemenskap denna kväll.
En trist upptäckt var att på Naturskyddsföreningens skylt över vandringsleder på parkeringen har någon klistrat över Naturskyddsföreningen logga med Timrå kustvandrings logga. Senare visade det sig att det var gjort så på alla våra skyltar!

Text: Elisabeth Nilsson