Naturskyddsföreningens riksstämma

Vi samlas i Uppsala vid Campus Ultuna, Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU) 16-17 juni för själva stämman. Kringaktiviteter börjar redan på torsdagen och fortsätter till måndagen. Passa alltså på att ta en långhelg i Uppsala och häng med på utflykterna och lär dig mer om fisktrappor, upptäck fåglar och gå på buffelsafari och mycket mer. Missa framförallt inte folkrörelsefestivalen i stadsparken Parksnäckan på fredag eftermiddag och kväll med tillhörande mingel efteråt. Där får du allt du behöver och lite till för att göra små förändringar i ditt eget liv eller ta ditt supermiljöengagemang ytterligare en nivå högre.

Påverka på stämman

Riksstämman är Naturskyddsföreningens årsmöte och högsta beslutande organ. Ombud från kretsar (lokalföreningar) och länsförbund väljer tillsammans en styrelse och tar beslut om motioner och propositioner. Alla medlemmar har yttrande- och förslagsrätt. Ombuden utses av kretsens eller länsförbundets styrelse. Är du intresserad av att vara ombud? Kontakta din krets eller länsförbund. Du kan läsa mer på länsförbundets sida – Klicka här!

Läs mer om stämman här!