Bildvisning signerad Fredrik Karlsson

Den 8:e februari samlades 14 intresseradepå In-Between i Timrå för att titta på Fredrik Karlssons bilder. Fredrik är, förutom föreningens ordförande, en passionerad fotograf. Med sina bilder skildrar han naturens lite mer ”osedda” sida. Det kan vara natthimlar som inte kan ses med blotta ögat men som trollas fram av långa slutartider på kameran. Naturligtvis kräver det god kännedom om både motiv och teknik. Eftersom Fredrik besitter dessa kunskaper så får vi se bilder som ger en riktig aha-upplevelse! Vi får även se varelser i skogen som inte heller de är kända av alla. Ibland är de gömda i blommornas mikrokosmos, ibland bakom en tallstubbe. Men de finns alla där i naturens rum, det gäller bara att vara öppen i sinnet.
Bilderna ledsagas ibland av dikter skrivna av Doris Danielsson som tyvärr inte själv kunde medverka denna gång men dikterna kunde vi ta del av.
Det mesta av materialet är hämtat i den nära naturen runt i Timrå. I kvällens bildvisning följde vi med under ett år med utflykter under både dag- och nattetid. I pausen bjöds det på fika med dopp.
Vid pennan:
Stig Carlsson