Återigen succé för Fredrik Karlssons bildvisning på Inbetween.

CIMG3910FOnsdag den 4 februari höll Naturskyddsföreningen Timrå en Cafékväll där Naturfotograf Fredrik Karlsson visade bilder under temat ”Från trollrot till Andromeda” Vi var 32 st. som bevistade visningen och andäktigt tog del av bilderna samt lyssnade på Fredriks berättelse om en tänkt promenad ut i naturen genom dem. Dessutom visades en del bilder med effektfulla ljud och under högläsning av dikter. Utfärder på Internet gjordes också ibland för att hitta intressanta fakta om framställningarna. Fredrik berättade mycket vad man kan se i många bilder genom att zooma in detaljer från bilder för att visa vad mycket man kan hitta i bara en bild. Jämförelser gjordes till den Fornnordiska mytologin och till Bibeln som visade på att en bild har många dimensioner. Den moderna digitala system-kamera som använts för bilderna var ofta utrustad med ett antikt objektiv från år 1896. Detta har gett bilder med unika dimmor och atmosfär. Många bilder över stjärnorna och norrsken har tagits med extremt långa exponeringstider. Detta gav, utöver de naturbilder som visades, ett fantastiskt intryck för deltagarna.

Mycket nöjda och andäktiga besökare hade Naturskyddsföreningen glädjen att bjuda på fika denna cafékväll som avslutades vid 21-tiden.

Stort Tack till Fredrik!

Text och foto: Bengt-Göran Norlin, Naturskyddsföreningen Timrå