Timrå naturskyddsförening

Tomatås

hade den 17 oktober sin traditionella höstbuffé på Tomat-Ås i Ljustorp. Inga-Lill Häggberg hälsade välkommen och Lea Hörnström presenterade vad som skulle serveras. När vi var mätta och belåtna av all den goda maten informerade Elisabeth Nilsson om aktuellt i föreningen. I Mjällådalen pågår reservatsbildningen, nästan all mark av ca 550 hektar är inlöst, saknas bara någon liten del. Projektet Timrå kustvandring tuffar på bra. Byte av dammluckor vid Laxsjön har tyvärr resulterat i att den övre delen av flottningsrännan har förstörts, dialog om återställning pågår. Som avslutning berättade Lea om sina fina växter i caféet, blommande bougainvillea och papegojblomma, citrus med frukter, kaffeträd med bönor och stora ormbunkar. Lite Spanienkänsla. En fin kväll i mysig miljö med god mat och goda vänner.