Rapport från Cafékväll 13 februari

Ann Fredbäck från Återbrukarna i Söråker berättade om den  verksamhet de bedriver. Gamla avlagda plagg kan man lämna in till föreningen och av dessa tillverkar medlemmarna bl a tygkassar, kastrullunderlägg och en massa andra användbara artiklar. Bara fantasin sätter gränser! De nya varorna säljs sedan t ex på Lögdödagen och inkomsterna går oavkortat till välgörande ändamål. På så sätt fyller verksamheten två syften. Gamla plagg och liknande som inte längre används kommer till nytta som nya skapelser samtidigt som det ger pengar till behövande. Via stiftelsen Vosa har pengar från Återbruket gått till hjälpverksamhet i Tanzania.

Ann hade naturligtvis med sig exempel på vad som tillverkas av Återbrukarna och givetvis var de nyttiga prylarna till försäljning. Dessutom fick varje besökare en gratislott och efter dragning fick vinnarna välja en vinst bland de hantverk som Ann hade med sig!

Efter avslutat möte dracks det i vanlig ordning kaffe med dopp, som alltid uppskattat i den trevliga miljön på Café InBetween!