Workshop i Kramfors: Tillsammans gör vi miljön till en valfråga 2018

Den 9 september 2018 är det dags för val. För att ge miljöfrågorna sin rättmätiga plats i valdebatten behöver föreningen jobba tillsammans – lokalt och nationellt. Hur kan vi tillsammans sätta miljöfrågorna på agendan i valrörelsen? Välkomna på workshop om detta den 28 januari i Kramfors!

När: Söndag 28 januari 2018
Tid: kl 10 – 16
Plats: Kramforshjärtat, Limstagatan 13
Anmälan: senast den 25/1 till Maria Danvind på Naturskyddsföreningens Kansli Mitt: maria.danvind@naturskyddsforeningen.se eller 073-275 17 36.

Från Riks kommer Margrét Sigurjónsdóttir och Svante Lundquist och håller i det hela.

Vi bjuder på soppa och fika så meddela om du har matallergi.

Workshopen är kostnadsfri. För eventuell reseersättning vänligen kontakta din lokala krets.

Målet med valworkshopen är att du ska få idéer, inspiration och verktyg att ta tillbaka hem för att genomföra ett lokalt valprojekt tillsammans med din krets eller länsförbund.

Verktygslåda för lokalt valarbete
Workshoppen kommer att presentera en verktygslåda och ge deltagarna idéer och inspiration för att genomföra lokala valprojekt tillsammans med sin krets/länsförbund. Ta gärna med dig en fråga du skulle kunna tänka dig att driva med din krets inför valet.

Övergripande workshop-innehåll
– Vilka frågor är prioriterade att driva lokalt inför valet? Vad vill vi åstadkomma?
– Vilka är de viktigaste aktörerna i frågan? Finns några möjliga allierade?
– Hur gör vi för att nå mål? Vilka konkreta aktiviteter kan vi genomföra?
– Tips och tricks för att få genomslag för våra frågor i media.
– Vilka resurser har vi? Vad behöver vi? Hur organiserar vi arbetet?
– Rikskansliets planer och prioriteringar inför valet och hur kretsar kan bidra till det arbetet.

Välkommen alla medlemmar! Tillsammans gör vi miljön till en valfråga 2018!