Dax för Rådslag i Jämtland/Västernorrland – 11 november!

Var med och tyck till om förslaget till nya verksamhetsriktlinjer för Naturskyddsföreningen!
I början av november kommer riksstyrelsen att lägga fram ett förslag till nya verksamhetsriktlinjer (VRL) för 2019-2022. Förslaget presenteras av vice ordförande i Riksstyrelsen Stina Lindblad, på kretskonferensen i Revsund, Bräcke, den 11 november 2017.  Vi bjuder på lunch och fika. Alla medlemmar är välkomna!

Program och anmälan till VRL-passet lördag 11 november (för alla medlemmar!)

Naturskyddsföreningens verksamhetsriktlinjer anger den övergripande riktningen för föreningens arbete under perioden 2019-2022. Utifrån verksamhetsriktlinjerna kommer riksstyrelsen årligen att besluta om verksamhetsplaner som styr rikskansliets dagliga arbete. Riksstyrelsen har som uppdrag att stimulera och underlätta för länsförbund, kretsar och nätverk att engagera sig för föreningens mål. På det viset lägger riktlinjerna grunden för föreningens kraftsamling och mobilisering. De ska vara en inspiration för de tusentals människor som varje dag samlas kring det ideella arbetet, såväl som för de hundratals människor som arbetar för Naturskyddsföreningen.
Syftet med VRL-remissen är att styrelsens förslag till verksamhetsriktlinjer ska diskuteras och förankras ordentligt hos folkrörelsen runt om i landet.

Mer information om VRL: VRL beslutas av stämman och styr föreningens arbete under en fyraårsperiod. Våra nuvarande riktlinjer hittar du på Naturskyddsföreningens webbsida. Förslaget till VRL 2019-2022 grundar sig i en omvärldsanalys som genomfördes under våren 2017 där folkrörelsen bjöds in att delta via webbenkäter och diskussioner under rikskonferensen i Skövde. Riksstyrelsen kommer att lägga fram sitt förslag till VRL 2019-2022 i början av november och folkrörelsen bjuds in att lämna sina synpunkter under november och december. Efter att remissrundan är avslutad kommer riksstyrelsen att lyssna in synpunkterna från föreningen inför att de ska lägga fram sin proposition till nya verksamhetsriktlinjer inför stämman 2018.