Vi behöver bli fler som tar hand om barn med föräldrar i naturen.

Inom Naturskyddsföreningen har vi utbildning för alla som vill leda barn och deras vuxna inom Natursnokarna.
​Detta är en intresseförfrågan om deltagande i en sådan utbildning i Sundsvall den 8-9 april 2017. Vi behöver bli minst 10 deltagare för att kursen ska bli av, vi återkommer därför med besked till dig som är intresserad.
Syfte med utbildningen: Att inspirera deltagarna till att starta lokala snokgrupper och att ge verktyg för att göra detta eller ordna lokala aktiviteter för barn.
Teman för utbildningen kan vara 2-4 av följande: träd, eld, lavar/mossor, småkryp, ätliga växter, samarbetsövningar, vinter, att använda alla sinnen, svenska och matte utomhus, om fåglar och om spårtecken.
Vi gör övningar, leker lekar och testar utrustning. Vi samlas gärna runt elden för att göra fika och pratar om vad Natursnokarna är och hur vi bäst startar och driver en Natursnoksgrupp. Vi delar med oss av det vi kan och byter erfarenheter med varandra. Deltagarna kan välja om de vill vara med båda dagarna eller bara en. Utbildningen betalas av Timrå Naturskyddsförening för en eller två dagar inklusive eftermiddagsfika och kursmaterial. Lunchmatsäck tas med av deltagarna själva. Reseersättning kan sökas i efterhand från riksföreningen. Utbildningen sker i huvudsak utomhus.

Välkommen med din intresseanmälan senast den 6 mars till:
elisabeth.nilsson@sdc.se
ev frågor: ring 060-82079