Välkommen Karin Lexén

I dag blev det klubbat och klart: Karin Lexén blir Naturskyddsföreningens nästa generalsekreterare. Vi är enormt glada att kunna presentera Karin som i sitt yrkesliv har arbetat med flera av föreningens sakfrågor och dessutom har gedigen erfarenhet med att arbeta för en stor folkrörelse. Karin tillträder i mars.

Det här är Karin:
Karin har jobbat med flera av våra sakfrågor på departement, universitet, i idéburen sektor och senast som chef för internationell policy och Världsvattenveckan vid Stockholm International Water Institute, SIWI. Hon har också gedigen erfarenhet av såväl politisk påverkan som konsumentmakt, det senare inte minst under hennes tio år som ordförande för Fairtrade. Från sin tid som policychef på Svenska Kyrkans kansli förstår hon vad det innebär att arbeta för en stor folkrörelse med många lokalt aktiva eldsjälar. Hon är driven, klok och brinner för att rädda världen!

”Det ska bli otroligt spännande att få ta plats i ledningen för Sveriges största miljöorganisation. Föreningen är en optimistisk, välgrundad röst för engagemang, kunskap och lösningar och har en enorm kraft i sina 224 000 medlemmar”, säger Karin om sitt nya uppdrag.

”Karin är en driven, klok och beslutsam person med en stark drivkraft och förändringsvilja. Med sin mångfacetterade bakgrund är hon som klippt och skuren för detta uppdrag. Jag ser fram emot att samarbeta med henne”, säger vår ordförande Johanna Sandahl.

Detta inlägg har kategorierna Riks. Bokmärk länken.